سلآموز بیاموز تا سالم باشی

سلاموز

کره بادام زمینی بخورید تا سرطان پستان نگیرید!


سرطان پستان بیماری پیچیده‌ای است که فاکتورهای متعددی در بروز آن نقش دارند. برخی از این عوامل همچون سن، سابقه خانوادگی و ژنتیک و همچنین جنسیت غیرقابل کنترل هستند. با این حال عوامل دیگری هستند که افراد می‌توانند آنها را کنترل کنند و یکی از مهمترین این عوامل رژیم غذایی است. پژوهش های بسیاری نشان می دهد که رژیم غذایی علت بروز بسیاری از سرطان‌هاست. از جمله خوراکی‌های مفید جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان کره بادام زمینی است. بر اساس یافته پژوهشی معتبر دخترانی که کره بادام زمینی می خورند 39 درصد کمتر در بزرگسالی به سرطان پستان دچار می شوند. 

 

 

 حتماً بخوانید: سرطان پستان: نکاتی که هر خانمی باید بداند!

 

یک مطالعه ی جدید که توسط محققین آمریکایی انجام شد، نشان داد که دخترانی که در سنین 9 تا 15 سالگی به طور منظم کره بادام زمینی یا مغزیجات می خوردند، 39 درصد کمتر به بیماری سرطان پستان در حدود سنین 30 سالگی دچار می شدند.

 

 

حتماً بخوانید: رنگ مو می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

 

شواهد نشان می دهد که بیماری های پستان حتی اگر غیر سرطانی باشند، خطر ابتلا به سرطان پستان را در سال های بعدی زندگی افزایش می دهند. یافته های این مطالعه نشان می دهد که خوردن کره بادام زمینی، مغزیجات و چربی های گیاهی، به مقدار زیادی سلامت پستان ها را در سالهای بعدی زندگی افزایش می دهند.

 

 

حتماً بخوانید: با باورهای غلط درباره سرطان پستان آشنا شوید

 

برای انجام این تحقیق محققان از تاریخچه سلامت 9039 دختر آمریکایی استفاده نمودند. این دختران برای اولین بار در بین سال های 1996 تا 2001 و بعد از آن مجدداً در سال های 2005 تا 2010 که 18 تا 30 ساله شده بودند مورد بررسی قرار گرفتند و از آنها بیوپسی (نمونه برداری) پستان گرفته شد تا وضعیت آنها از نظر ابتلا به بیماری های پستان بررسی گردد. تیم محققان دریافتند که دخترانی که از کره بادام زمینی و مغزیجات حداقل دوبار در هفته مصرف کرده بودند 39 درصد کمتر به سرطان پستان دچار شدند.

 

 

با وجود همه گیری چاقی که می تواند منشاً بروز بسیاری از مشکلات سلامتی همچون سرطان در افراد باشد، محققین در این مطالعه توصیه نمودند که دختران مصرف غذاهای پرکالری و بدون ارزش غذایی و همچنین نوشیدنی های شیرین را کاهش داده و برای تامین و حفظ سلامت خود این مواد غذایی را با کره بادام زمینی و مغزیجات جایگزین کنند.

 

منبع: ZME Science

 

18
salamooz loading ...