سلآموز بیاموز تا سالم باشی

سلاموز

مکملی به نام اینوفولیک : خواص و کارکردها

  • شیما جعفری نویسنده: شیما جعفری
  • نظرات: 1
  • بازدید ها: 22011
  • تاریخ : 1399/05/01

کارکرد اندام ها و قسمت های مختلف در بدن انسان همواره تحت تاثیر هورمون های مختلفی قرار دارد. یکی از تعیین کننده ترین هورمون ها در بدن انسان، "انسولین" است که به وسیله سلول های بتا جزایر لانگرهانس پانکراس، ترشح می شود و عمده ترین وظیفه آن کنترل قند خون و رساندن قند به سلول های مختلف بدن است. وجود نوسان در هورمون انسولین به طور مستقیم باعث بیماری دیابت و به صورت غیر مستقیم باعث اختلالاتی در عملکرد تخمدان ها، کاهش کیفیت اسپرم، رشد موهای زائد و یا بروز آکنه بر روی پوست می شود.

 

انسولین

 

اما چه عناصر و ترکیباتی می تواند باعث کنترل میزان انسولین در بدن انسان شود؟

 یکی از ترکیباتی که می تواند اختلالات متابولیکی و هورمونی مربوط به انسولین را تحت تاثیر قرار داده و کنترل نماید، ترکیب میواینوزیتول و اسید فولیک است. امروزه این ترکیب در قالب مکمل هایی تحت عنوان "اینو فولیک" به بسیاری از بیمارانی که در نتیجه نوسانات هورمون انسولین دچار معضلاتی نظیر ناباروری شده اند، عرضه می شود.

 

خرید پودر اینوفولیک

 

در این مقاله قصد داریم شما را با مکمل "اینوفولیک" و خواص و عوارضی که برای بدن انسان دارد، آشنا سازیم. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

 

اینو فولیک چیست و چه تاثیری بر بدن ما دارد؟

اینوفولیک یک مکمل غذایی متشکل از میواینوزیتول، ملاتونین و اسید فولیک است. این مکمل غذایی که به صورت پودری عرضه می شود تاثیر بسزایی در بهبود اختلالات متابولیکی و هورمونی ناشی از نوسان میزان انسولین در بدن دارد. این پودر مکمل می تواند در بهبود پروسه تخمک گذاری و تنظیم چرخه قاعدگی به خصوص در بانوان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCO) بسیار موثر باشد. حتی تاثیر مثبت استفاده از این ترکیب، در افزایش شانس باروری به تایید پژوهشگران نیز رسیده است و به همین دلیل امروز شاهد رواج تجویز این مکمل به بانوانی هستیم که تصمیم به بارداری دارند و دچار تاخیر در باروری شده اند.

 

پودر اینوفولیک

 

معمولا زمانی که بانوان به پزشک زنان مراجعه کرده و برای باروری با پزشک خود مشورت می کنند، یکی از رایج ترین داروهایی که توسط پزشکشان تجویز می شود، اسید فولیک است که بایستی به صورت منظم و هر روز مصرف شود تا احتمال نقایص مادرزادی جنین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اما ترکیب اسید فولیک با میواینوزیتول، علاوه بر کنترل میزان هورمون انسولین، باعث تقویت فرآیند تخمک گذاری و در نتیجه افزایش شانس باروری می شود. بنابراین لازم است که در اولین معاینات پزشک، در مورد سلامت چرخه قاعدگی و تخمک گذاری خود، اطلاعات لازم را کسب کنید و در صورت صلاحدید پزشک مربوطه از داروها و مکمل های لازم استفاده نمایید.

 

متخصص زنان

 

تا این جا متوجه شدیم که اینوفولیک چه کارکرد و مزایایی برای بدن انسان دارد. اما آیا مصرف این مکمل عوارضی هم برای ما خواهد داشت یا خیر؟

 

عوارض مصرف اینوفولیک چیست؟

 در مورد عوارض مصرف این مکمل تاکنون گزارشات زیادی صورت نگرفته است. میزان معمول مصرف این مکمل در طول روز، 2 یا 4 گرم است اما در صورت مصرف بیش از 12 گرم در روز، مشکلات گوارشی نظیر تهوع و اسهال قابل پیش بینی خواهد بود.

 

ویار حاملگی

 

اما نکته مهمی که بایستی به آن توجه داشته باشیم این است که مصرف این مکمل با توجه به تاثیراتی که بر هورمون انسولین دارد، بدون مشورت با پزشک به هیچ عنوان توصیه نشده و بهتر است که افراد قبل از تهیه این ترکیب، با یک پزشک متخصص در مورد شرایط عمومی خود و همچنین دوز مورد نیاز آن جهت استفاده، مشورت کنند.

 

طریقه مصرف:

 این مکمل به صورت پودری در داروخانه ها عرضه می شود و بایستی محتوایات هر ساشه را در یک لیوان آب حل کرده و بنوشید. ضمنا مصرف مکمل اینوفولیک در هر ساعتی از شبانه روز امکان پذیر بوده و محدودیت زمانی ندارد. 

 

 

9

نظرات
ثبت نظر

  • بهزاد چهارشنبه 12 خرداد 1400
    • پاسخ
    • 0
    • 0

    سلام روز بخیر.من دچار اختلال قائدگی هستند یعنی ۴ یا ۵ روز بعد از اتمام پریودی دوباره پریود میشم با خونریزی بسیار شدید.به همین دلیل مجبورم قرص ضد بارداری استفاده کنم که من دزوسپتیو مصرف میکنم.جدیدا قصد بارداری داشتم به پزشک مراجعه کردم وبه جهت اینکه ۴۰ سالمه و pcoهستم پزشک اینو فولیک و یدوفولیک به من دادند و استفاده میکنم.این بار پریودیم خیلی شدید بود به طوریکه احساس میکنم مغزم یخ کرده و سردر دارم.یک سوال برام پیش اومده من اگه دزوسپتیو رو قطع کنم با وجود مصرف این داروها امکان خونریزی دوباره ی من هست یا نه؟

    ارسال بستن

salamooz loading ...